söndag 13 november 2011

Morgonkaffe

Kaffekvarn

Som jag nämnt tidigare så tycker jag om att sega på morgonen. Och det med en kopp kaffe. Då jag tycker att det är spännande att smaka lite nytt och spännande har jag en kaffekvarn där jag maler mina kaffebönerna själv.
Vanligtvis så kokar jag upp vatten i en vattenkokare och maler bönerna lite grövre för att på så vis kunna göra kaffet i en presso. Idag blev det mer finmalt och bryggt.

Kaffeböner
Såklart ska kaffet drickas svart utan något. Ska man dölja kaffesmaken med socker eller mjölk känns det som bortkastade pengar att lägga 140 kr för ett halvt kilo böner.
Han med att igår köpa 2 nya påsar kaffeböner. Det ena fairtrade det andra väldigt kraftigt rostat. Som sagt spännande att testa lite nya smaker. Få se när jag hinner smaka dem.

Ska försöka att inte sega för länge idag. Ska försöka få i mig en macka också så att jag kan ut och ta en löprunda sen. Var ut tag sen jag var ute i löpspåren nu. Det är nu när det är vintertid som motivationen försvinner. Blir bättre framåt våren då man har sommaren att se fram emot.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar