tisdag 29 november 2011

Löpning, en invigning...

Var inom en sväng på nyöppnade Usports i söndags. Blev några nya bandybollar, hårband och ett löparställ. Hårbandet i modell Totti, mest för att slippa luggen i ögonen under innebandyn.

Löpkit från USports.
Var joggingstället som var prio ett.De hade något erbjudande på ett kit komplett med byxor, tröja och jacka. Var väldigt osäker på de tajta byxorna och känner mig väl fortfarande inte helt bekväm med dem. Men måste säga nu efter att ha hunnit testa dem. Var riktigt skönt att slippa mina lite större luftiga byxor. Sen föredrar jag väl shorts. Men det är inte riktigt väder för det nu.
Vet inte vad temperaturen visade när jag var ute men låg väl runt 8 grader. Löpkitet kändes lite svalt och tunt i början men det tog inte många meter innan man fått upp värmen i det. Och då var det riktigt behagligt, med lagom krage över halsen.
Väl hemma, när det var dags att ta av det var det inte lika skönt längre. Tröjan kändes nu som en våtdräkt och all svett som samlats i ryggen var väldigt kall. Ryckte tröjan snabbt och hoppade in i duschen.

Men skönt i alla fall att komma ut och springa lite. Blev bara en kortare runda. Men ska försöka mig på lite längre på helgen. Gör jag som jag tänkt blir det 3-5 km i högre tempo på tisdag kväll och sen innebandy på torsdag. Sedan på helgen så siktar jag på en mil, eller helst strax över. Såhär ska jag förhoppningsvis inte tappa för mycket under vintern. Men få se hur mycket jag orkar sen när snön kommer. Innebandyn är i alla fall inomhus så det ska jag fixa.

Ikväll är det fotboll. Chelsea - Liverpool i ligacupen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar