lördag 12 november 2011

Alltid en början.

Allting har en början. Så även det här. Jag vet inte hur jag ska beskriva mig själv, så får väl säga sanningen. Sitter här i en gammal skjorta och ett par sletna mjukisbyxor. Orakad och min frisyr ser ut som om jag klippt mig själv. Nu har jag visserligen klippt mig själv, men det kan vi hoppa så länge.
När jag växte upp så var det punk, skateboard och öl som gällde och till viss del så är det fortfarande det som gäller. Kryxet är att jag känner att det är dags att växa upp. Och det med stil.

Jag växte upp i en mindre by med allt vad det innebär. Trivdes inte särskillt bra så när gymnasiet var färdigt flyttade jag till en större stad för att plugga på högskola. Där trivdes jag bättre. Nu har jag kommit så långt så att jag har ett jobb som jag gillar, lägenhet i staden men känner mig inte riktigt bekväm.

"You can take the guy out of the village but you can't take the village out of the guy."

Det är där jag är nu. Det är dags att skaffa lite stil. Fulölen ska bytas mot finare rödvin, sletna t-shirts mot strykna skjortor, sneakers mot finskor. Ja, jag vet inte allt.
Det är i alla fall dags nu. Nu ska jag skärpa till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar